logo

Téli vitaminpótlás kókuszvízzel

edzz2019
Készült: 2019 január 18, péntek

A hideg, téli hónapokban kevés zöldségnek, gyümölcsnek van szezonja, nehéz elegendő mennyiséget fogyasztani belőlük, ráadásul frissen. Az egészségtudatos emberekben ilyenkor felmerül, mivel tarthatnák szinten vitaminháztartásukat. Abban mindenki egyetért, hogy a téli vitaminpótlás fontos, de nem mindegy, mivel egészítjük ki étrendünket. Mit szólnál a kókuszvízhez?

 

A kókusz áldásos hatásai már Magyarországon is jól ismertek, a legtöbb ember azonban még nincs közeli barátságban a kókuszvízzel, pedig egyre népszerűbb ital lesz a Földnek ezen a táján is. Sőt, sokan összekeverik a kókusztejjel.

 

Lássuk, mi a különbség, és mire is jó ez a folyadék!

 

 

Kókuszvíz, kókusztej – ugyanaz?

Nem. A legfontosabb különbség, hogy a kókusztej és a kókuszvíz a gyümölcs más részeiből származik, és más eljárással jutunk hozzá. Továbbá nem azonos a tápértékük és a felhasználási módjuk sem.

 

A kókuszvíz a zsenge kókuszdió belsejében összegyűlő folyadék. A világ azon szerencsés részein élők, ahol a kókuszt egyenesen a fáról tudják fogyasztani, lyukat fúrnak a még zöld színű gyümölcsre, beledugnak egy szívószálat, és már szürcsölhetik is belőle a friss kókuszvizet.



A kókusztej ezzel szemben a már érettebb kókusz húsának, és a benne található kókuszvíznek a pürésítésével, hígításával keletkezik. A kókusztejet leginkább tehéntej helyettesítésére használhatjunk, de sűrűbb verzióját, a kókusztejszínt, vagy más néven kókuszkrémet főzéshez és sütéshez használhatjuk, pl. ázsiai ételek szaftját tehetjük krémesebbé általa.

 

 

Kókuszvíz – táplál és hidratál

Alacsony kalóriatartalma, de mégis a víznél finomabb, édeskés íze miatt közkedvelt az egészséges étkezés hívei között. Tápláló ital, számos vitamin és ásványi anyag remek forrása. Frissítő hatású, és jól hidratál, ezért a rendszeresen sportolók is előszeretettel fogyasztják. Magas nátrium és kálium tartalma miatt kemény edzések utáni regeneráló italként szokták ajánlani. Izotóniás italnak számít, ami azt jelenti, hogy hasonló a szénhidrát- és ásványi anyag tartalma, mint az emberi vérnek, ezért a szervezetünk könnyen, gyorsan tudja hasznosítani.

 

 

Tápértéke

Ősszel a fáradtság ellen, télen a megfázások és a vitaminhiány elkerülésére, tavasszal a léböjthöz, tisztítókúrákhoz érdemes fogyasztani, nyáron pedig egyszerűen csak egy finom, frissítő ital. Ihatjuk magában, ízesítés nélkül, de keverhetjük gyümölcslevekhez is, vagy készíthetünk vele zöldturmixot, illetve gyümölcsös smoothie-t is.

 

Rostban gazdag, és magas a C-vitamin tartalma. Számos fontos ásványi anyag is megtalálható benne, 1 bögrényi (~2,5 dl) mennyiségben:

  • csak 46 kalória
  • 9 g szénhidrát
  • 3 g rost
  • 2 g fehérje
  • C-vitaminból az ajánlott napi bevitel 10%-a
  • magnéziumból 15%
  • kalciumból 6%
  • mangánból és káliumból 17-17%
  • nátriumból 11%

 

Érdemes tehát megismerkedni ezzel a kellemes ízű, frissítő itallal! Első kóstolásra meglepő, hogy bár édeskés, nem kimondottan kókuszízű, de nagyon finom.

 

Ha még sohasem próbáltad, itt az ideje! Keresd a kedvenc bioboltodban, vagy vásárold meg itt: Biogo.hu