logo

(Magyar) A kókuszolaj olvad, mint fogyókúránál a kilók

kokuszolaj_fogyokura
Készült: Monday November 12th, 2018

Sorry, this entry is only available in Hungarian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Aki túlsúllyal küzd vagy valamilyen okból fogyni szeretne, jól tudja, milyen szenvedéssel járhat megszabadulni a felesleges kilóktól. Ilyenkor élvezhetetlen, faforgácsszerű ételek váltják fel a jól megszokott ízeket a tányérunkon, órákat kell futással vagy más mozgással töltenünk, miközben legszívesebben a jó meleg szobában ülnénk, és valami finomságot majszolnánk – bűntudat nélkül. Ismerős az érzés?

 

Megszokott ízek és fogyás?

A kilók úgy is leolvadhatnak rólad, hogy észrevétlen lesz a változás a kedvenc ételeid ízében, ugyanolyan mennyeiek maradnak, mint ahogy megszoktad és szereted őket. A zsíradékot kell csupán lecserélned, amiben az ételeidet készíted, és ez a lépés már hozzájárulhat egy kisebb súlyvesztésedhez.

 

A kókuszolaj a fogyókúrázók jóbarátja

Sertészsír vagy a növényi olajak helyett választ a kókuszolajat! Elmondjuk, hogy miért.
A legfontosabb különbség, hogy a zsírsavai csak közepes hosszúságú szénláncokat alkotnak, a többi olajé azonban hosszúakat. A kevésbé hosszú szénláncok nem raktározódnak el zsírpárnákként a szervezetben, hanem energiát biztosítanak számára. Így tehát előfordulhat, hogy azt veszed észre, hogy jobban bírod a testmozgást és a munkát is.

A kókuszolaj hozzájárulhat az emésztés serkentéséhez, telítettségérzetet biztosít, és segítheti a tápanyagok felszívódását is. Ez mind-mind abban támogat téged, hogy ne kelljen degeszre enned magad ahhoz, hogy jóllakottságot érezz.

A kókuszzsír másik neve kókuszolaj, mivel 25°C foknál melegebb helyen folyékonnyá olvad, hűvösebb időben pedig szilárd, zsír szerű halmazállapotú.

A kókuszzsír fogyasztása sokat lendíthet a fogyásodon, de…

 

Válogass okosan!

Természetesen azért érdemes megválogatnod, hogy mit eszel mellé. A cukros üdítők, csokoládék, szénhidrátdús sütemények ilyenkor sem ajánlottak, és persze a mozgás az egészséghez is fontos.

 

Hogyan használd?

Már az is sokat számíthat, ha a korábban használt állati zsiradékot vagy növényi olajat lecseréled kókuszolajra, amikor ételt készítesz magadnak. A leghatékonyabb azonban az lehet, ha nem csak a főzéshez használod, hanem naponta egy adott mennyiséget elfogyasztasz magában is, ugyanúgy, ahogy egy vitamint vagy táplálékkiegészítőt szednél.

Egyél meg minden főétkezés előtt 1-2 evőkanál kókuszolajat, a mennyiség attól függ, milyen a testsúlyod.

Sőt kávéba is teheted, akik így fogyasztják, azt mondják: extra energiát biztosít a napra és a kávé élénkítő hatása tovább érződik.

 

Próbáld ki!

A Barco kókuszolaj most akciós áron kapható a Kókuszvilág webáruházában! Sütéshez, főzéshez, magában fogyasztva, kenyérre kenve is felhasználható. Rendelj most!